ESF: Masmediálne štúdia s integrovanou výučbou francúzskeho jazyka
Od 1. mája 2010 sa na Filozofickej fakulte UKF v Nitre realizuje projekt s názvom TVORBA ŠTUDIJNÉHO PROGRAMU MEDZIODBOROVÉ ŠTÚDIUM MASMEDIÁLNE ŠTÚDIÁ – FRANCÚZSKY JAZYK S VYUŽITÍM IKT v rámci Operačného programu Vzdelávanie, spolufinancovaný z Európskeho sociálneho fondu a Štátneho rozpočtu SR. Projekt je podporovaný Agentúrou Ministerstva školstva SR pre štrukturálne fondy EÚ.
Cieľom projektu je vytvorenie koncepcie bakalárskeho študijného programu v odbore 3.2.3 Masmediálne štúdiá pre 1.-3. ročník denného i externého štúdia so zameraním na odbornosť francúzskeho jazyka, vrátane tvorby súvisiacich didaktických materiálov a podpornej pedagogickej dokumentácie.
Študijný program s názvom Medziodborové štúdium masmediálne štúdiá – francúzsky jazyk s využitím IKT pre 1.-3. ročník denného i externého štúdia je zameraný na odborný francúzsky jazyk v oblasti masmediálnych štúdií, komunikológie, žurnalistiky a marketingovej komunikácie. Študijný program spája odbornú prípravu študentov v masmediálnej oblasti so samostatnou a tvorivou komunikáciou v písomnej aj ústnej forme vo francúzskom jazyku. Jeho snahou je zintenzívniť spoluprácu, štúdium a výskum na pôde našej aj francúzskych univerzít. Pedagógovia a doktorandi z katedry Masmediálna komunikácia a reklama absolvujú intenzívny kurz FJ na FF UKF aj vo Francúzsku.
Špecifickým cieľom projektu je vytvorenie podporných e-learningových modulov odborného FJ a preto sa pedagogickí pracovníci oboch katedier zúčastnia prípravných kurzov práce s e-learningom. Takto jazykovo a odborne pripravení študenti, doktorandi a pedagógovia budú môcť naplno využiť možnosti v oblasti vzdelávania aj praxe, ktoré im ponúka spolupráca univerzít v zjednotenej Európe.
Vytvorením nového integrovaného štúdia sa prepojí vyučovanie daného odboru masmediálnych štúdií s odborným francúzskym jazykom. Budúci absolventi bakalárskeho štúdia sa lepšie pripravia na svoju profesiu, budú konkurencieschopní na domácom aj Európskom pracovnom trhu a zároveň sa prirodzene rozšíri oblasť ich pôsobnosti aj na frankofónne krajiny.
Celkové výdavky projektu: 296 454 Eur. Trvanie projektu: 05/2010-04/2013.
Program je realizovaný na báze integrovanej výučby cudzieho jazyka – francúzskeho jazyka do výučby masmediálnych štúdií. Hlavné zameranie navrhovaného študijného programu je orientované na bakalárske štúdium programu takého typu, ktorý v slovenských podmienkach, vychádzajúc z dostupných informácií webových portálov príslušných vysokých škôl ako i informácií z Ústavu informácií a prognóz školstva (http://www.uips.sk) nie je v tomto študijnom odbore zatiaľ na žiadnej vysokej škole otvorený.
Výhody: Študenti masmediálnych štúdií s integrovanou výučbou francúzskeho jazyka získajú konkurenčnú výhodu oproti tým, ktorí masmediálne štúdiá študujú bez prepojenia na francúzsky jazyk, a opäť sa zvýši ich konkurencieschopnosť na trhu práce a zároveň prirodzene rozšíri oblasť ich pôsobnosti aj na frankofónne krajiny.
Pokračovanie na Mgr: Študenti môžu po získaní Bc. titulu a prijatí na štúdium pokračovať v akreditovanom magisterskom študijnom programe marketingová komunikácia a reklama
Príklady disciplín študijnom programe masmediálne štúdiá s integrovanou výučbou francúzskeho jazyka, bakalársky stupeň: Úvod do vedy o masovej komunikácii, Základy marketingu, Dejiny komunikácie, Psychológia pre masmediálne štúdiá, Komunikácia vo francúzskom jazyku, Fotografia pre masmédiá, Dejiny žurnalistiky, Mediálne systémy, Základy manažmentu, Reálie Francúzska a frankofónnych krajín, Európska únia a jej inštitúcie, Analýza mediálnych produktov, Rádio a televízia, Francúzska tlač, Etika v masmediálnej komunikácii, Design masmédií, Špecifiká marketingovej komunikácie vo frankofónnych oblastiach, Psychológia tvorivosti pre masmediálne štúdiá, Mediálne právo, Sociológia médií, Multimédiá, Kultúry a politika, Prehľad komunikačných teórií v reflexii frankofónnych autorov, Preklad, História Francúzska a frankofónnych krajín Študijné pobyty vo Francúzsku a Belgicku financované ESF.
Uplatnenie absolventa: Vedomosti z oblasti masmédií umožňujú absolventovi odboru kvalifikovane a profesijne zdatne pracovať: v oblasti masmediálnej komunikácie, public relations, corporate identity, reklamných agentúrach v oddeleniach operujúcich kreativitou, v oblasti poradenstva alebo tvorivom a strategickom plánovaní masmediálnych komunikátov, plniť funkciu poradcu vo veci médií, pracovať a podieľať sa v redakciách časopisov a novín, rozhlasových a televíznych redakciách, v oblasti mediálneho manažmentu, internetových portálov, agentúrach rozhlasovo-televíznych produkcií, kultúrnych a osvetových inštitúciách, volebných štáboch v úlohe poradcov, navrhovať a realizovať marketingovo-komunikačné aktivity, komunikovať s verejnosťou a jej jednotlivými skupinami, ovládať jazyk a štýl potrebný pre prácu reklamného textára, kreatívne pracuje na obsahovej a formálnej stránke propagačných prostriedkov.
Mobility
Letný semester 2011-2012:
Université de Lorraine, Metz, Francúzsko:
Dominika Ďurianová, Kristína Čepčeková, Kristína Jakubová, Lucia Vörösová, Michaela Laciková, Veronika Vargová, Nela Mosná
Zimný semester 2012 – 2013:
Université de Lorraine, Metz, Francúzsko:
Denisa Horniková, Lea Clementová, Lucia Bukovinová, Monika Debnárová, Andrej Mokoš
Letný semester 2012 – 2013:
Univerzita de Lorraine, Metz, Francúzsko:Andrea Blažeková, Lucia Hradická, Lucia Raušlová, Mária Béneová, Roman Krmášek, Veronika Franková
Institut des Hautes Études des Communications Sociales, Brusel, Belgicko. Lucia Puchalová, Mária Mihulcová, Nela Mosná
Oslavujeme 20. výročie založenia Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy
Absolventi KMKaR