BAKALÁRSKY ŠTUDIJNÝ PROGRAM
Zameriavajú sa na získanie teoretických a praktických poznatkov v odbore marketingovej komunikácie, ako aj na získanie základných dizajnérskych zručností, ktoré sú potrebné na zvládnutie použitia poznatkov pri výkone povolania a pri pokračovaní na nadväzujúci magisterský študijný program.
Štandardná dĺžka štúdia pre bakalársky študijný program je tri roky. Absolventom sa udeľuje akademický titul „bakalár“ (skratka Bc.).
V súčastnosti ponúkame jeden bakalársky študijný program:
-
Marketingová komunikácia a reklama
Marketingová komunikácia a reklama
Charakteristika predmetov študijného programu:
Predmety študijného programu Marketingová komunikácia a reklamy vychádzajú z niekoľkých základných oblastí:
- oblasť masmediálnej komunikácie zastupujú predmety ako napr.: Úvod do vedy o masovej komunikácii, Psychológia pre masmediálne štúdia, Základy sociológie pre masmediálne štúdia a iné,
- oblasť marketingu a marketingovej komunikácie zastupujú predmety ako napr.: Základy marketingu, Propedeutika marketingovej komunikácie, Základy manažmentu a podnikového riadenia, Segmentácia spotrebiteľa a iné,
- oblasť slovenského jazyka zastupujú predmety ako napr.: Úvod do štúdia jazykov, Jazyková kultúra, Všeobecná štylistika, Lexikológia a Frazeológia a iné,
- oblasť organizácia práce v mediálnych a marketingových inštitúciách a podnikoch: Základy manažmentu a podnikového riadenia a iné,
- ovládanie techník a technológií súvisiacich s produkciou a postprodukciou mediálnych a marketingových komunikátov: Tvorba marketingovo-komunikačných projektov, Grafický dizajn, Vývoj a klasifikácia písma, Propagačné prostriedky I. a II., Typografia, Psychológia reklamy, Audiovizuálna tvorba a iné,
- v oblasti teória práva: Mediálne právo,
- v oblasti dejín estetických teoretických systémov (európskych i mimoeurópskych) vo väzbe na oblasť kultúry a umenia: Vizuálna komunikácia, Estetika reklamy a iné,
- základné filozofické koncepcie XX. storočia – Filozofická propedeutika, Dejiny filozofie
- oblasť štatistiky – Štatistika pre nematematikov
Profil absolventa:
Výkonný a tvorivý pracovník marketingovej komunikácie. Získané teoretické a praktické poznatky tvorivo aplikuje v komerčnej oblasti, vo sfére tretieho sektora a sociálneho marketingu. Problémy v jednotlivých oblastiach marketingovej kampane rieši samostatne, resp. pracuje na obsahovej i formálnej stránke propagačných prostriedkov, ktoré dokáže na istej odbornej úrovni aj vytvárať. Profesionálne komunikuje s manažérmi, klientmi i odborníkmi z iných povolaní.
Absolvent l. stupňa štúdia marketingovej komunikácie a reklamy má znalosti z oblasti teórie marketingu, propagácie, reklamy, public relations, direkt marketingu, online marketingu, sponzoringu a ďalších základných oblastí marketingovej komunikácie, je zorientovaný aj v oblasti masmediálnej komunikácie. Ovláda teóriu i prax tvorby propagačných prostriedkov i komunikácie s verejnosťou.
Ďalej je absolvent schopný pracovať efektívne ako člen tvorivého tímu kampane marketingovej komunikácie, akceptovať súčasné právne a etické normy v oblasti marketingovej komunikácie a udržovať kontakt s vývojom marketingovej komunikácie a pokračovať vo svojom profesionálnom raste.
Absolvent bakalárskeho štúdia môže pokračovať na druhom stupni vysokoškolského štúdia.
Oslavujeme 20. výročie založenia Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy
Absolventi KMKaR