Všetky projekty
VEGA 1/0067/19 Jazykové reflexie sociálnej egoprezentácie a adresácie
Koordinátor: doc. Mgr. Lucia Spálová, PhD.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Doba riešenia: 7/2019 - 12/2022
Cieľom projektu je vytvorenie „Inkubátora multimediálnej digitálnej produkcie“ na Katedre masmediálnej komunikácie a reklamy FF UKF v Nitre, aby výskumníci a študenti marketingu a mladí absolventi pracujúci v hospodárskej oblasti kreatívneho priemyslu mohli navrhovať, produkovať a zároveň výskumne verifikovať efektivitu a dopad vytvorených multimediálnych produktov na princípoch coworkingu. V rámci projektu rozvíjame medzinárodnú spoluprácu s vedeckými pracoviskami v oblasti vizuálnych štúdií (Londýn, Barcelona, Stokholm, Bergen) transferujeme odborné poznatky a vytvárame originálne štandardizované metodologické postupy na meranie dopadu digitálnych komunikátov – okrem práce s biometrickými prístrojovými metódami neuromarketingu inovujeme metódu R.E. Smitha (zameranú na statickú marketingovú komunikáciu), ktorá bude priamo cielená na identifikáciu kreativity multimediálnych produktov a inovujeme vybranú digitálnu metriku príčinnej analytiky tzv. analýzu sentimentu tak, aby spĺňala náročné a špecifické požiadavky cieľov predkladaného výskumu v oblasti art marketingu.
VEGA 1/0067/19 Jazykové reflexie sociálnej egoprezentácie a adresácie
Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy ako spolupracujúce pracovisko
Doba riešenia: prebieha
Úlohou pracoviska je príspevok ku koncepcii pochopenia medziľudskej komunikácie na pozadí egoangažovanej kooperácie.
AGA - CZ 20200415/010 Nové trendy v marketingové komunikaci v interkulturních souvislostech
Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy ako koordinátor
Doba riešenia: 4/2020 - prebieha
Projekt sa zameriava na skúmanie nových trendov v marketingovej komunikácii, pričom reaguje na situáciu kedy je v oblasti ideových invencií odborná a vedecká reflexia v dlhodobom závese za potrebami praxe. Napriek zdanlivej homogenizácii invenčných procesov z hľadiska podobností medzi jednotlivými krajinami s funkčnými trhovými ekonomikami je zrejmé, že rýchlosť a kvalita implementácie trendov je rôzna. Projekt identifikuje do akej miery dokážu tvorcovia marketingovo-komunikačných produktov uchopiť nové trendy tak, aby vytvárali kreatívne komunikačné koncepty, zisťuje ich dopad a efektivitu a popri komerčnom marketingu sa venuje aj CSR a sociálnej marketingovej komunikácii.
KEGA 041UKF-4/2021 Digitálni influenceri - edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy ako koordinátor
Doba riešenia: 4/2021 - 12/2023
KEGA 023UCM-4/2020 Názov projektu: Rozvoj digitálnoherných štúdií a dizajnu
Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy ako spolupracujúce pracovisko
Doba riešenia: 2020 - 2022
KEGA 018UCM-4/2021 Umenie v masmédiách – ambientné média
Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy ako spolupracujúce pracovisko
Doba riešenia: 5/2021 - 12/2022
VEGA 1/2016/15 Celebrity v sociálnej reklame a ich preferencia u adolescentov
Koordinátor: doc. Milan Džupina, PhD.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Počet riešiteľov z pracoviska / z iných pracovísk: 6/4
Doba riešenia: 2015 – 2017
VEGA 1/0243/15 Text a textová lingvistika v interdisciplinárnych a intermediálnych súvislostiach
Registračné číslo v systéme SOFIA: V-15-206-00
Koordinátor: prof. PhDr. Jana Sokolová, CSc.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra rusistiky, FF, UKF
Počet riešiteľov z pracoviska: 2
Doba riešenia: 1/2015 – 12/2017
KEGA 35UKF-4/2015 Socializačné a edukačné funkcie marketingového komunikátu ako odrazu mediálnej kultúry
Koordinátor: Mgr. Györgyi Janková, PhD.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Počet riešiteľov z pracoviska / z iných pracovísk: 3/6
Doba riešenia: 2015 – 2016
Z výchovného a vzdelávacieho aspektu má pôsobenie mediálnych komunikátov, podobne ako marketingových komunikátov, dôsledok na sociálnej i psychologickej úrovni, pričom priamy a nepriamy vplyv prostredia na rozvoj človeka sú potvrdené na paradigmálnej úrovni. Prečo však túto skutočnosť nevyužiť a prečo neposunúť súčasnú teóriu spoločenskej zodpovednosti na úroveň spoločenskej zodpovednosti marketingových komunikátov, ktoré by sa snažili okrem prvotného komerčného cieľa (predávať) posunúť recipienta komunikátov v osobnom rozvoji? Počas riešenia projektu sme sa zamerali na analýzu problematiky z oblastí rozvoja osobnosti, výchovy, socializácie, spotrebiteľskej gramotnosti cez vybrané typy mediálnych komunikátov. Výsledky sa zameriavavali na analýzu pedagogicko – psychologického aspektu dopadu reklamy na deti a iné cieľové skupiny, spájajúc Bloomovu taxonómiu cieľov a Zelinov koncept cieľov výchovy s využitím inštruktáže v reklamných komunikátoch. Vymedzili sa podoby spoločenskej zodpovednosti adverfaktu do skupín spoločensky zodpovedné vzdelávanie komunikátmi (1), komerčné vzdelávanie adverfaktmi (2), spoločensky zodpovedná výchova adverfaktmi (3) a spoločensky zodpovedná reklama ako kreatogénne prostredie (4). Vo výstupoch projektu sú charakterizované okruhy a tomu zodpovedajúce podoby spotrebiteľských skupín, ktoré možno vnímať ako potenciálny návod na postup v zmysle efektívneho využitia spotrebiteľského vzdelávania pre trvalú zmenu spotrebiteľského správania a dosiahnutie vyššej miery spotrebiteľskej udržateľnosti. Konštatuje sa význam rozpracovania koncepcie spotrebiteľskej výchovy, ktorá by mala prispieť k spotrebiteľskému vzdelaniu cez pôsobenie na mladých spotrebiteľov, detského spotrebiteľa, ale významným spôsobom aj na rodičov, ktorí často nie sú schopní dostatočne pôsobiť na vytváranie racionálnych spotrebiteľských návykov svojich detí. Upozorňuje na možnosť alebo skôr nutnosť vypracovať koncepciu cielenej spotrebiteľskej výchovy, ktorá by mohla pozitívne ovplyvniť kľúčové spotrebiteľské oblasti. Projekt sa zameriava na analýzu pozitívnych a negatívnych aspektov vplyvu a dopadu médií na recipientov, konštatuje, že masmédiá môžu mať na nás pozitívny vplyv, pričom záleží na tom, ako k nim pristupujeme, či poučení, pripravení, s utvoreným systémom pozitívnych hodnôt a zbavení (alebo vedomí si) predsudkov, alebo naopak. Projekt hľadá možnosti vplyvu digitálnych médií na deti z edukačného hľadiska, vymedzuje významnú rolu učiteľov, rodičov a akademikov pri podnecovaní rozvoja samostatnosti, smelosti, motivácie, zvedavosti, vnímania, predstavivosti a fantázie, myslenia, podnetnosti, slobody, humoru a sociálnych zručností nie na úkor fyziológie dieťaťa, ale v súlade s ňou v dobe, ktorá glorifikuje dušu pred telom. Projekt sa zameriava na vymedzenie ideálu edukácie adverfaktmi v zmysle návratu ku kalokagatii, ktorá vyjadruje nádej, že je potrebný práve súlad duševných, telesných a technologických schopností jednotlivca.
OPV ITMS 26110230080 Ekvivalencia študijných programov FF UKF v Nitre a poprednej zahraničnej univerzity v Poľsku.
Číslo projektu: OPV ITMS 26110230080
Projektový manažér: PhDr. Tomáš Koprda, PhD.
Názov pracoviska: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Počet riešiteľov z pracoviska/z iných pracovísk:15/4
Doba riešenia: 1/2013 - 12/2015
OPV PRO-2009-4/57-8:191013 Vzdelávanie divadlom
Koordinátor: doc. PhDr. Dagmar Inštitorisová, PhD.
Názov pracoviska koordinátora: Ústav literárnej a umeleckej komunikácie
Počet riešiteľov z pracoviska/z iných pracovísk:1/16
Doba riešenia: 9/2010-8/2013
VEGA 1/0195/11 Stereotypná genderizácia masmediálneho priestoru
Koordinátor: prof. PhDr. Štefan Gero, CSc.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Počet riešiteľov z pracoviska/z iných pracovísk: 6/2
Doba riešenia:2010 – 2013
OPV ITMS 26110230033 Tvorba študijného programu medziodborové štúdium masmediálne štúdiá – francúzsky jazyk s využitím IKT
Koordinátor: doc. PhDr. Eva Švarbová, PhD.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy, Katedra romanistiky
Počet riešiteľov z pracoviska/z iných pracovísk:12/7
Doba riešenia: 5/2010-4/2013
KEGA 106-007UKF-4/2010 Tvorba emocionálnej a sociálnej pohody v školskom prostredí
Koordinátor: doc. PhDr. Blandína Šramová, PhD.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Počet riešiteľov z pracoviska/z iných pracovísk: 8/4
Doba riešenia:2010-2012
VEGA 1/0120/10 Literatúra bez hraníc (Tvorba a recepcia pre deti a mládež na prahu tretieho tisícročia)
Koordinátor: prof. PhDr. Eva Tučná, CSc.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra slovenskej literatúry, FF
Počet riešiteľov z pracoviska/z iných pracovísk: 2/9
Doba riešenia:1/2010 – 12/2011
60900018 VISEGRAD UNIVERSITY STUDIES Creativity for masmedial studies - marketing communication in the V4 countries conditions
Koordinátor: doc. Katarína Fichnová, PhD.
Názov pracoviska koordinátora: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Počet riešiteľov z pracoviska/z iných pracovísk:4/6
Doba riešenia: 2010-2011
Oslavujeme 20. výročie založenia Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy
Absolventi KMKaR